Repülőgépek és pilótafülkék újultak meg a Múzeumok Éjszakájára az Aeroparkban

Számos nagyszabású projekttel készült a nyári főszezonra az Aeropark repülőmúzeumot üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ, mely izgalmas programokkal várja a látogatókat az év egyik legforgalmasabb napján, a Múzeumok Éjszakáján. 

A Múzeumok Éjszakáján már láthatja a közönség az idén 50 éve forgalomba állt HA-LBE lajstromjelű Tu-134-es repülőgép felújított pilótafülkéjét. A Közlekedési Múzeum gyűjteményébe tartozó jármű pilótafülkéje teljes restauráción esett át az elmúlt hónapokban. A szakemberek külföldről beszerzett, eredeti műszereket szereltek be, újrafestették a kabint, felújították a kormányoszlopokat, megújult a teljes műszerfal, újrakárpitozták a pilótaüléseket, miközben külön figyelmet fordítottak a Tu-134-es üvegezett orrkúpjának polírozására. Hasonló munkálatok zajlottak a repülőgép konyhájában, és fedélzetén. Az utastér hátsó részében a típus magyarországi történetét bemutató kiállítás nyílt. Az idén 50 éves repülőgép felújítása ezzel nem ért véget: a nyár folyamán „LBElemér” külső fényezésen és festésen esik át. A munkálatokat részben a felajánlott adó 1 százalékokból finanszírozta az LKK.

Befejeződött az egykor az Országos Mentőszolgálat flottájában szolgáló Mi-2-es helikopter belső felújítása is. A légi jármű az elmúlt évben kapott régi-új külsőt, az utóbbi időszakban pedig megtörtént az ülések és a kabin teljes újrakárpitozása, a műszerfal helyreállítása.

Folytatódik a Malév első Tu-154-esének felújítása is. A HA-LCA lajstromjelű repülőgép – érkezésének 45. évfordulója alkalmából – tavaly visszakapta az 1973-ban jellemző Malév-arculatot. Az ACE Aeroplex of Central Europe javítóbázis szakemberei pedig az elmúlt hetekben beszerelték az 1-es és a 3-as hajtóművet. A Dr. Fülöp Andrásról elnevezett ikonikus légijármű a Múzeumok Éjszakáján közelről is megtekinthetik a reptérlátogatásra előzetesen már regisztrált vendégek. A történelmi repülőgép felújítása a jövőben a pilótafülke és a fedélzet helyreállításával folytatódik. A munka muzeális célokat szolgál, a történelmi repülőgép már sosem fog a levegőbe emelkedni.