Ferihegyi Zsiguli Találkozó (október 17.)

Egy nap, ami nemcsak a történelmi repülőgépekről, hanem a keleti blokk legismertebb autójáról szól. Járműcsodák, élményautózás, Zsiguli szépségverseny és számos izgalmas program vár rád október 17-én az Aeropark repülőmúzeumban. A programot a Veterán Zsiguli Egyesülettel együttműködésben szervezzük!

50 évvel ezelőtt gördültek le az első Ladák a gyártósorról. Az olasz Fiat segítségével készült Zsiguli a világot ugyan nem, de a keleti blokkot meghódította. A különböző változatokból 17 millió darabot sikerült eladni, Magyarországon több mint 1 millió példány került forgalomba. A típusnak óriási a rajongótábora.

Ezek a számok is jól mutatják, hogy a Ladák Magyarországon különösen népszerűek voltak, részben azért, mert itthon nem gyártottak személyautót, részben pedig azért, mert megfizethető volt az áruk. Ennek köszönhető, hogy manapság egész Európában Magyarországon van a legnagyobb kultusza a márkának. 

Hozd el te is saját Zsigulidat, mutatkozzatok be kedvenc járműveddel az Aeroparkban. Ha kiállítóként érkezel, kérjük, töltsd ki az alábbi nyomtatványt:

Amit ezen a napon az Aeropark kínál

Gyönyörű Zsigulik a repülőtérről és az ország minden tájáról

Zsiguli szépségverseny (felvonulás, közönségszavazás)

Történelmi repülőgépek mesélő pilótákkal

A320Neo szimulátor – Foglalj időpontot!

Élményautózás oldtimerekkel (1000 Ft/kör)

Zsiguli Talkshow – Fókuszban a keleti blokk legismertebb autója

Reptérlátogatás – Ferihegy a kulisszák mögött

Járműbemutatók

Aeropark belépőjegyedet elővételben is megválhatod, így fennakadás nélkül léphetsz be a rendezvényre!

Zsiguli sztori

A Zsiguli sikerességét bizonyítja, hogy exportra is gyártották: 1971-től kezdve nem csak Oroszországban volt kapható, az első külföldi piacok között Jugoszlávia és Finnország mellett Hollandia és Belgium is szerepelt. Csak abban az évben 57 ezer példányt szállítottak más országokba, ami a Szovjetunió akkori autóexportjának harmadát tette ki. Bár az oroszok nyelvének könnyű volt a Volga menti Zsiguli hegységről származó név, a nemzetközi értékesítés során a Lada nevet használták, és természetesen ez a név maradt fenn a Szovjetunió felbomlása után. A 2101-es szériából még ma is több százezer regisztrált példány létezik Oroszországban, amit nem csak hétköznapi használatra alkalmaznak, sok gyűjtő felújítja és kiállítja saját darabjait. 1988-ig több változatban is készült a modell, kettő még Wankel-motort is kapott, amit a szovjet rendőrség és a KGB használt, bár ezek nem a megbízhatóságukról voltak híresek. 2010-ig aztán a 2102 és 2107 között minden számot felhasználtak további modellekre, melyekből szintén több millió darab készült. Ma a Lada, mint autómárka még mindig az AvtoVAZ tulajdonában és gyártása alatt áll, amiben többségi tulajdont szerzett a Renault-csoport. A Vesta és a Granta modellek mellett a kínálat része még a 4×4, az XRAY és a Largus, ezek közül itthon a Vesta és a 4×4 kaphatók. (Forrás: Autónavigátor)