Az Aeropark Repülőmúzeumban célunk, hogy a különböző repüléstörténeti korok forgalmi előtereinek látványvilágát minél élethűbb módon rekonstruálni tudjuk, ezért gyűjteményünk különösen fontos eleme a különleges muzeális repülőtéri járművek folyamatosan gyarapodó kollekciója. Ezek felújítási projektjeit láthatod itt, illetve jelezheted bérlési igényeidet. Reptérlátogatás programunk miatt az autóbuszok is kiemelt szerepet kaptak, a Légiközlekedési Kulturális Központ 2014 óta rendelkezik hatósági engedélyekkel belföldi és nemzetközi személyszállításra, ezért a repülőtéren belül történő túrák elvégzése mellett korlátozott mértékben, eseti jelleggel lehetőség van autóbuszos különjárat igénylésére is. Ferihegy történetéhez szorosan kapcsolódó klasszikus autóbuszaink teljes felújításon estek át, magas komfortfokozatot nyújtanak, különleges személyautóink pedig maradandó emléket nyújtanak mindenkinek, aki utazhat bennük.

AEROCARS SZOLGÁLTATÁSAINK

AUTÓBUSZOK
Ikarusok a maximumon

A Légiközlekedési Kulturális Központ az elmúlt években létrehozta Magyarország egyik legnagyobb aktív nosztalgiabusz-flottáját, egyben a világ egyik leggazdagabb Ikarus-gyűjteményét. Büszkék vagyunk arra, hogy Magyarország ipartörténetének legnagyobb sikerét, az Ikarus autóbuszok kultúráját hiánypótló módon ápoljuk, évről évre tízezreknek örömöt okozva.

9

BUSZBÓL
ÁLLÓ FLOTTA

SZEMÉLYAUTÓK
Apron flashback

Ferihegyen a 70-80-90 években az ország közúti jarműparkjának esszenciája szolgált a Zsiguliktól a Wartburgokon és Barkaszokon át a speciális Volvókig és Mercedesekig. Ezeknek eredeti példányait vagy replikáikat építjük újjá jelentős kutató és restaurátori munkával, hogy a legtöbb korszak forgalmi előterét muzeológiai hitelességgel tudjuk bemutatni az utókornak.
 

5

KÜLÖNLEGES
SZEMÉLYAUTÓ

SPECIÁLIS JÁRMŰVEK
futurisztikus igáslovak

Önjáró lépcsők, irdatlan tömegű repülőgép-vontatók, óceánjáró megjelenésű tűzoltóautók, félévszázados kerozinszállítók, poggyászszállító szerelvények: az LKK földi kiszolgáló flottája egy kisebb élő repülőtéren is nyugodtan teljesíthetne teljes körű szolgálatot. Ha a igazán különleges járműveket szeretnél megismerni, akár ki is próbálni a vezetőfülkéjüket, a legjobb helyen jársz.

7

SPECIÁLIS
GÉPJÁRMŰ

RESTAURÁLÁS
A legapróbb részletekig

Ugyan sok repülőtéri járművünk elkészült már, hosszú a sora a restaurációs objektumoknak, hiszen a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér valamennyi múzeumi megőrzésre érdemes járművét kimentjük a megsemmisítés elől 2013 óta. Nézd meg, mennyi izgalmas földi kiszolgáló eszköz került a gyűjteményünkbe és kövesd figyelemmel a folyamatos megújulásukat!

FELÚJÍTANDÓ
JÁRMŰ

AUTÓBUSZOK

Ikarus-DAF 350 távolsági autóbusz (1991)

  • Malév Air Tours
  • 48+2 fő
  • Klíma, hűtőszekrény, oldalra kiemelhető karfás ülések, lábtartó
  • 350 Ft/km vagy 13.000 Ft/óra

Ikarus 250.43 távolsági autóbusz (1982)

  • Malév Air Tours
  • 46+2 fő
  • Klíma, multimédia (DVD, TV), oldalra kiemelhető, dönthető, karfás ülések, lábtartó
  • 350 Ft/km vagy 13.000 Ft/óra

Ikarus 250 távolsági autóbusz (1987)

  • Malév Air Tours
  • 51+2 fő
  • Klíma, oldalra kiemelhető, dönthető, karfás ülések, lábtartó
  • 350 Ft/km vagy 13.000 Ft/óra

Ikarus 250.72 SL luxus
VIP tárgyaló autóbusz (1989)

  • Ex Magyar Honvédség Főparancsnoka
  • 13+4+4 fő
  • Klíma, WC, konyha, VIP fotelek, konferencia asztalok, szeparálható tárgyalótér
  • 490 Ft/km vagy 23.000 Ft/óra

SETRA 208H távolsági autóbusz (1981)

  • Malév Air Tours
  • 27+2 fő
  • Klíma
  • 320 Ft/km vagy 8.500 Ft/óra

Ikarus 55
Malév Hungarian Air Transport (1991)

  • 1960-as repülőtéri buszok replikája
  • 40+2 fő
  • a BKV Zrt üzemeltetésében álló nosztalgia autóbusz. A bérlés feltételeiről érdeklődjön kollégánknál!

Ikarus 280
Malév
(1982)

  • 1980-as repülőtéri buszok replikája
  • 35+1 fő
  • ülőhely, számos állóhely, közismerten jó szellőzés
  • a BKV Zrt üzemeltetésében álló nosztalgia autóbusz. A bérlés feltételeiről érdeklődjön kollégánknál!

Ikarus 396.68
Malév Air Tours
(1988)

  • Eredeti Malév Air Tours luxusbusz
  • 51+2 fő
  • Klíma, hűtőszekrény, oldalra kiemelhető karfás ülések, lábtartó
  • a BKV Zrt üzemeltetésében álló nosztalgia autóbusz. A bérlés feltételeiről érdeklődjön kollégánknál!

Ford Transit
(1988)

  • Malév Crew Car
  • 13+1 fő
  • Klíma
  • 260 Ft/km vagy 6.900 Ft/óra

LEGSZEBB KÉPEINK JÁRMŰVEINKRŐL

SZEMÉLYAUTÓK

Lada 2102 Combi, a “rampás Zsiguli”, 1981

Első elkészült autónk 2012-ből, alapítóink ezzel kívánták kifejezni hozzáállásukat és igényszintjüket egy repülőtéri múzeummal szemben támasztott elvárásaikkal kapcsolatban. Talán a legemblematikusabb járműve a 80-as évek ferihegyi betonjának. A járműről, mely oldtimer rendezvények rendszeres szereplője, számos cikk jelent meg az online és a print médiában, ezek közül talán a Csikós Zsolt Totalcaron megjelent recenziója a legismertebb. REPLIKA

Wartburg 353W, “Follow me autó”, 1981

Első elkészült autónk 2012-ből, alapítóink ezzel kívánták kifejezni hozzáállásukat és igényszintjüket egy repülőtéri múzeummal szemben támasztott elvárásaikkal kapcsolatban. Talán a legemblematikusabb járműve a 80-as évek ferihegyi betonjának. A járműről, mely oldtimer rendezvények rendszeres szereplője, számos cikk jelent meg az online és a print médiában, ezek közül talán a Csikós Zsolt Totalcaron megjelent recenziója a legismertebb. REPLIKA

Volkswagen Polo marshaller autó, 1994

Ezt az autót, mely az LRI Wartburgokat váltó nagy büszkesége volt a 90-es évek elején, múzeumüzemeltetés átvétele után félig a föld alól ástuk ki: mivel egy évtizedig senki nem törődött vele, a kocsi tengelyig volt a földbe süllyedve, soha nem szellőzetett belsejében pedig évek óta több generáció darázs-család lakott. Az állatoknál csak a járműveket szeretjük jobban, ezért a darazsakat kiköltöztettük, a földalatti életet meghagytuk az ürgéknek, a VW-t pedig alaposan kitisztítottuk kívül-belül, majd beüzemeltük. Jelenleg az Aeropark aktív jármű, melynek eredeti fényhídja is hibátlanul üzemel. EREDETI

Volvo 245 Transfer, 1983

Kívül Malév színek, belül diplomata-kék kárpit, 9 férőhely, légkondícionálás. 5 éves munka eredményeként készült el a jellegzetes, ugyanakkor rendkívül ritka jármű, mely a 80-as évek elején került be a Malév közúti flottájába. A típus nem volt hosszú életű a légitársaságnál, az autó ugyanakkor feltűnő és izgalmas és emlékezetes volt. Sokáig a Citroën CX Combit tartották a leghosszabb európai gyártású kombi autónak, ezt a típust körözte le annak idején a Volvo a legendás 245 típus sorozatgyártású hosszított változatával, mely ma az LKK flottájában ismét belépett a turisztikai piacra. REPLIKA

Volkswagen Polo Classic 1.6, 1999

Ez a VW Polo 1999-ben érkezett a Malévhez, ahol a debreceni képviseletvezető használatába került (a debreceni parkolási matrica most is ott van a szélvédőn). A kirendeltségek bezárása után Ferihegyre került, ahol kulcsos autóként használtak. A Malév felszámolásakor az egykori HR igazgató, Király József úr vásárolta meg, aki így nyilatkozott: „Szívügyem volt, hogy megmentsek valamit a Malévból, ami az életem volt. Úgy döntöttem, hogy az utolsó példányt megveszem. Karbantartottam, lemostam, néha nosztalgiából mentem vele néhány kört, de szerettem volna, hogy a látogatók is lássák, használhassák, így a Polo 2016 múzeumi letétbe került az LKK-hoz, ahol gondos kezek között van a látogatók legnagyobb örömére". EREDETI

JÁRMŰVEINK, MIELŐTT ELKÉSZÜLTEK

RESTAURÁLÁSI CÉLOK

Faun LF910-42V 6x6 tűzoltóautó

Csepel D707
tűzoltóautó

Mercedes 1621 Kerozinszállító

Lada 2107
Malév

Lada 2104 Rendőrség Repülőtéri Biztonsági Főizgazgatóság

Lada Niva
Malév

Barkas
B1000 KB

Barkas
B1000 KN

Barkas
B1000 HP

Trabant 601
Malév Rally

Ikarus 280.15
Malév

Ikarus 280
Interflug

Ikarus 260
Aeroflot

Steyr City Bus
Malév

Hódgép
Aerotrak
repülőgép-vontató

Douglas
repülőgép-vontató

Mercedes 814
Catering

LIAZ
Catering

Avia
vízszállító

Rába L26 konténerszállító

Archív képek járműveinkről / fotó: Földesi László (Aeronews), Zainkó Géza, Tóth Béla, Angyal László,
Zsaludek Endre, Malév, LRI és LKK archív

VETERÁNBÖRZE AZ AEROPARKBAN!

Különleges autóval büszkélkedhetsz? Oldtimer? Ritka típus? Megmutatnád a nagyközönségnek is? Vannak felesleges alkatrészeid, amik mások számára kincset jelenthetnek? Akkor hozd el járműcsodádat az Aeropark Veteránbörzéjére!

Új programsorozatot indít az Aeropark repülőmúzeum az autórajongók számára. Tavasztól minden hónapban egyszer lehetőséget biztosítunk a különleges autók bemutatkozására. Találkozz tulajdonosokkal és rajongókkal. Egyeztessetek az Aeropark kiváló kávéja mellett alkatrészcseréről, felújítási kulisszatitkokról, beszélgessetek, meséljetek, fotózzatok exkluzív környezetben. Mi is felvonultatjuk saját oldtimer flottánkat!

Az első Veteránbörzét március 14-én rendezzük a repülőmúzeumban. Ha elhoznád kedvenc járművedet, megmutatnád, milyen alkatrészekkel rendelkezel, kérjük regisztrálj az alábbi oldalon, és add meg a szükséges adatokat. Az Aeropark is ezt teszi, válogass a mi alkatrész-gyűjteményünkből! A tulajdonos és egy kísérője ezen a napon ingyenesen léphet be a múzeumba.

https://aeropark.hu/veteran-borze-az-aeroparkban/

2020-TÓL ÚJ RENDSZERBEN AZ IKARUS TALÁLKOZÓK!

Sok tízezer járműrajongó, történelmi jelentőségű autóbuszok, az Ikarus 55-östől a 200-as és a 300-as járműcsaládon át az egyedi darabokig. Új rendszerben, összehangoltan rendezik meg a jövőben a hazai Ikarus találkozókat. Folyáson, Tapolcán és Budapesten, az Aeropark repülőmúzeumban vonultatják fel a jövőben az Ikarus gyár legendás típusait.

Az elmúlt években Folyás és Tapolca adott otthont a hagyományos Ikarus járműtalálkozóknak, tavaly pedig nagy sikerű kínálattal a ferihegyi Aeropark repülőmúzeum is csatlakozott a helyszínekhez. A találkozók szervezői úgy határoztak, hogy a megnövekedett érdeklődés miatt és a jobb hozzáférés érdekében a rendezvényeiket összehangolják és jól tervezhető, országosan jól elérhető rendszert hoznak létre – adták hírül az események házigazdái.

Az old-ikarus.hu, a nosztalgiabusz.hu, a csirketelep.com és Légiközlekedési Kulturális Központ – a tapolcai, folyási és budapesti rendezvények szervezői – 2020-tól az alábbi rendszerben szervezi a találkozókat: minden év őszén a budapesti Aeropark repülőmúzeumban mutatkoznak be az ikonikus autóbuszok. Minden páros év májusában Nyugat-Magyarország, Tapolca lesz a program házigazdája, míg minden páratlan év májusában Kelet-Magyarországon, Folyáson láthatók a legendás járművek.

2020-ban ‪május 9-én Tapolcán, október 3-4-én pedig Ferihegyen, az Aeropark Repülőmúzeumban várják a világhírű magyar márka rajongóit a szervezők, akik már eddig is sok közös rendezvényen dolgoztak együtt és rendszeres vendégei a németországi Ikarus találkozóknak. Az új rendszertől átláthatóságot és a korábbiaknál is jelentősebb nemzetközi kiállítói részvételt vár a magyar járművek iránt elkötelezett csapat.

​https://aeropark.hu/2020-tol-uj-rendszerben-az-ikarus-talalkozok/

NAGY REPTÉRI IKARUS FUTÓZÁS

Négy korszak, hat emblematikus autóbusz, Malév színekben. December 29-én ismét bemutatkoznak és egész napos programra viszik a rajongókat a legendás járművek. A „Faros” Ikarus 55-ös, két Malév Air Tours Ikarus 250-es, az Ikarus-DAF 350-es, a csuklós 280-as, és az Ikarus-Scania 396-os látványos konvojban halad végig Budapest belvárosán, aztán a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér felé veszik az irányt.

Karácsony és Szilveszter között ismét összeállnak a Malév-festésű Ikarus autóbuszok, a Légiközlekedési Kulturális Központ pedig – akárcsak tavaly – 2018-ban is meghirdeti a „Nagy Reptéri Ikarus Fotózást” együttműködésben a BKV Zrt-vel. Tarts velünk egy rendhagyó programra és egy retro hangulatú utazásra!

Ezen a napon mutatkozik be hivatalosan a Malév autóbuszflotta két új tagja. Az egyik az Ikarus-Scania 396-os, mely 30 évvel ezelőtt állt szolgálatba a légitársaságnál. Ezt az autóbuszt az elmúlt hónapokban a BKV Zrt. és az LKK közös projekt keretében újította fel. A másik egy Ikarus 250-es, melynek rekonstrukciója idén Kecskeméten zajlott és a Zsótér László grafikusművész által tervezett, jellegzetes fehér-zöld-kék fényezést kapta.

previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider

AUTÓBUSZBÉRLÉS – ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft (továbbiakban LKK) különjáratú autóbuszos személyszállításra vonatkozó Általános Szállítási Feltételei

Az LKK a KASZ-01-000870/2014 hatósági azonosító alapján, az Európai Únió tagállamaiban végez különjárati személyszállítást.
Különjárati személyszállításra vonatkozó szerződéseink megrendelő írásbeli megrendelésével és az LKK írásos visszaigazolásával jönnek létre, mely emailben vagy levélben történhet. Kivételes esetekben a megrendelés történhet szóban is, illetve telefonon is, de ez esetben is szükséges az utólagos írásos megerősítés. Az árajánlat önmagában nem minősül visszaigazolásnak.

A különjárat megrendelése
A megrendelésnek tartalmaznia kell az alábbi információkat:

  • az autóbusz kiállásának helyét, idejét, a várható visszaérkezés dátumát, az utasok számát
  • az utazás célállomását, útvonalát, több napos utazás esetén részletes útitervét, programot, esetleges szálláscímeket, a meglátogatni kívánt célhelyeket
  • a megrendelő vagy képviselőjének, megbízottjának, meghatalmazottjának nevét, címét, telefonszámát, cég esetén az adószámot, a cég képviseletre jogosult nevét.
  • ha a megrendelő és költségviselő nem azonos, akkor a költségviselő nevét, nyilatkozatot , meghatalmazást, a költségek átháríthatóságáról
  • számlázási cím, fizetés módja, bankszámlaszám
  • lehetőség szerint utaslista

Különjárati megrendelés lemondása írásban történhet a következők szerint:

A különjárati megrendelés lemondása az utazás tervezett időpontját megelőző 15 nappal kötbér mentesen lehetséges. 5 és 15 nap közötti időszakban 20%, az utazást megelőző 5 napon belül 40 % meghiúsulási kötbért köteles megrendelő vállalkozónak megfizetni. A meghiúsulási kötbér mértéke a személyszállítás várható költségének előzőekben közölt %-os arányával számított összege. Amennyiben LKK a lemondást követően az autóbuszt azon napra vagy időszakra, melyet a lemondás érint hasznosítani tudja, úgy a meghiúsulási kötbér igényétől részben vagy egészében eltekinthet.

Különjárati autóbusz kiállítása, felelősség, forgalmi zavar

Ha LKK a visszaigazolt megrendelés alapján a különjárat teljesítésére az autóbuszt nem, vagy a visszaigazolásban megjelölt időponttól számított 30 percen belül nem állítja ki, a megrendelő az autóbusz igénybevételétől elállhat. Ebben az esetben megrendelő kártérítésként igényt tarthat a más autóbusz igénybevételéért kifizetett díjtöbbletre, továbbá a szerződésszegés folytán igazolt kárt, de a kártérítés felső határa az autóbusz típusra megállapított minimum díj négyszeresénél több nem lehet.

Nem köteles vállalkozó kártérítést fizetni, ha bizonyítja, hogy a hibátlan teljesítés érdekében úgy járt el, ahogy az tőle az adott helyzetben elvárható.

Ha a különjárat közlekedése – átmenetileg – egyáltalán nem, vagy csak kerülő úton lehetséges, vállalkozó erről a megrendelőt vagy annak megbízóját tájékoztatja. Ha útközben a különjárat továbbhaladását valamilyen, az LKK-nak felróható körülmény akadályozza, LKK köteles megrendelő rendelkezésére álló más járművel az utasok továbbszállításáról gondoskodni, amennyiben az lehetséges, és azt a megrendelő igényli.

Vállalkozó nem köteles megtéríteni a megrendelő kárát ha bizonyítja, hogy a kárt működési körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő. Ez esetben az esetleges késésekből eredő kártérítések alól is mentesül (a közlekedést hátráltató időjárási-, út- és forgalmi viszonyok, elhúzódó határkezelés, betegápolás a buszon, stb.)

A több napos különjárat során a biztonságot nagymértékben befolyásolja az autóbusz vezető pihentségi foka, a pihenésre alkalmas szállása, mely szállások megrendelése és eltérő megállapodás hiányában felmerült költségek viselése megrendelő feladata. Ha az autóbuszvezető részére nem, vagy nem megfelelő minőségű szállás áll rendelkezésre, úgy a túravezetővel történt előzetes konzultációt követően az autóbuszvezetők felhatalmazást kapnak arra, hogy a csoport biztonsága érdekében a legközelebbi pihenésre alkalmas szálláson pihenjék ki magukat a megrendelő költségére. Amennyiben megrendelő a számla ellenértékét a helyszínen nem egyenlíti ki, úgy az a fuvarszámlába beépítésre kerül.

Vezetési és pihenőidő

LKK tájékoztatja megrendelőt, hogy az autóbuszvezetők vezetési és pihenési ideje az alábbiak szerint alakul, melyet a megrendeléskor illetve az egy vagy több napos program összeállításakor kötelező figyelembe venni:

  • az autóbusz vezetők napi maximum vezetési ideje 9 óra
  • 4 óra vezetési idő letelte után minimum 45 perc pihenőidőt kell tartani mely több, 2-3 részben is kivehető
  • 6 napos munkában töltött idő után 36 óra egybefüggő pihenőidőt kell biztosítani

A programtól való eltérés, megrendelő kérésére

Különjárat teljesítése során megrendelő vagy megbízottja kérheti az útvonal kisebb módosítását, ha annak többletköltségeit egyidejűleg vállalja, és nem veszélyezteti a személy és vagyonbiztonságot, vagy a foglalkoztatásra vonatkozó szabályokat és a közúti közlekedés szabályait, különös tekintettel az autobuszvezetők munka- és pihenőidejére.

Ha a megrendelő nem egyértelmű, célszerűtlen vagy szakszerűtlen utasítást ad, az autóbuszvezető azt köteles megtagadni, s ennek tényét a menetlevélen rögzíteni.

A különjárati autóbusz elbocsátása

A különjárati személyszállítás akkor tekinthető befejezettnek, ha a megrendelésben megjelölt útvonalon a személyszállítás megtörtént, és megrendelő megbízottja nem ad további rendelkezést, az autóbuszt elbocsátja.

Az autóbusz elbocsátásakor az autóbuszvezetőnek a megrendelő megbízottjával (csoport vezetőjével) együtt át kell vizsgálnia az utasteret, valamint a külső csomagtartót, hogy nem maradt-e az autóbuszon az utasok tulajdonát képező tárgy, illetve nem történt-e az autóbuszon rongálás vagy károkozás, rendkívüli takarítást igénylő szennyezés. Ha az autóbuszvezető a megrendelő megbízottjának távozása után talál tárgyat az autóbuszban, és azt a csoport vezetője, vagy ha azonosítható a gazdája, és nem vesz át, akkor ezen tárgyakat vállalkozó talált tárgyakként kezeli, és aszerint jár el.

Az autóbuszban a különjárat során keletkezett rongálásokat, károkat ugyancsak a megrendelő megbízottjával írásban kell elismertetni. Ha károkozás észlelhető és a károkozó személye is ismertté vált, a károkozást annak előidézőjével kell írásban elismertetni, a személyi adatainak, és a károkozás körülményeinek feljegyezéseivel. Ha a károkozó személye nem beazonosítható, úgy az okozott kárért megrendelő köteles helytállni.

Számlázás

Különjárati díjak számlázásának alapjául a különjárati autóbusz menetlevél teljesítmény adatai és a megrendelés visszaigazolásának alkalmával megadott díjtételek szolgálnak.

Felszámításra kerülhetnek továbbá a különjárat során felmerülő mellékdíjak, melyek az ajánlatban is szereplő a következő költségek lehetnek:

  • napi díj
  • biztosítási díj
  • autópályadíj
  • útdíj
  • komp díj
  • határbelépés díja
  • parkolás díja
  • autóbuszvezetők szállásdíja

Az elszámolás alapjául szolgáló futásteljesítmény (km) a telephelyről való kiállástól a telephelyre való visszaérkezésig tart.

Legcsekélyebb fuvardíjak: visszaigazolásban közöltek szerint, de általában időalapú számlázás esetén 4 óra, km díj alapúnál 150 km.

A visszaigazolt km tarifa betegség, baleset és poggyászbiztosítási szolgáltatást nem tartalmaz, ezen igényét megrendeléskor kérjük, jelezze. Amennyiben megrendelő igényt tart rá, úgy LKK utasbiztosítást tud biztosítani mind belföldi, mind külföldi utakra. Ezen igényét megrendelőnek írásbeli nyilatkozat útján kell jeleznie.